Algemene Kunst- en Antiekveiling 9 t/m 22 juni

Geachte klant,

Onze aankomende Kunst- en Antiekveiling zal plaatsvinden van 9 t/m 22 juni.
Door de huidige omstandigheden is het een ‘LIVE online’ veiling. Dus wel reguliere zaalveiling maar zonder (of met heel beperkt) publiek. De catalogus staat online. Online staat bij elk lotnummer de datum en aanvangstijd van de betreffende veilingzitting. Een PDF van het veilingschema vindt u hier.

Bieden
Bieden is mogelijk op de volgende manieren:

– ‘Live Online’. Vanaf uw computer kunt u de veilingzittingen live volgen en dan ook live meebieden. (De ‘live stream’ is pas zichtbaar op onze site kort voordat de veiling zelf begint).

– Door het zelf plaatsen van een maximum bod middels onze online catalogus. De veilingmeester biedt dan tijdens de veiling namens u, indien nodig door tegenbiedingen tot uw maximale bod. U ontvangt geen berichten als voorafgaand aan, of tijdens de veiling, uw bod is overboden.

– U kunt uw maximum bod (commissiebiedingen) ook per mail, per telefoon of middels een biedformulier aan ons doorgeven.

– Telefonisch meebieden (enigszins beperkte capaciteit). U kunt uw verzoek tot telefonisch meebieden het beste per e-mail doen.

Voor het live online meebieden dan wel online plaatsen van een commissie bod dient u bij ons een account te hebben. U kunt eenvoudig zelf een account aanmaken middels button ‘registeren’. U ontvangt een bevestiging van de registratie per e-mail (check spam). Uw account moet daarna nog wel (éénmalig) door ons te worden geaccordeerd voor bieden. U ontvangt daartoe direct na uw registratie een automatische e-mail (check spam) met verzoek tot toesturen van kopie van een geldige legitimatie (plak het BSN nummer af of gebruik KopieID van de Rijksoverheid). Zorg ervoor dat wij uw ID uiterlijk 24 uur voordat u ‘live online’ wil gaan meebieden hebben ontvangen, zodat wij u tijdig kunnen accorderen.
Als u twijfelt of u al een account hebt, of uw wachtwoord niet meer weet, kunt u dit HIER na gaan, door uw email adres in te vullen

Informatie over/bekijken van lotnummers

Hoewel onze kijkdagen voorbij zijn, kunt u uiteraard nog steeds conditie-rapporten en/of extra afbeeldingen opvragen, of enkele stuks, op afspraak, komen bekijken.

Ophalen, bezorgen of opsturen van uw aankopen
Ophalen: Ophalen van de gekochte goederen kan alleen op afspraak. U dient hiervoor bij voorkeur een afspraak te maken via onze afsprakentool. Wij hanteren tijdsloten van 10 minuten, tussen 10:00 en 17:00. U kunt uiterlijk de dag van te voren de afspraak plannen. Dit geeft ons de gelegenheid uw goederen klaar te zetten. Gedurende de veilingperiode zijn er tussentijds drie dagen gelegenheid tot afhalen. Na de laatste veiling dag (22 juni) zijn we 12 dagen geopend voor afhalen. Contante betaling bij afhalen willen wij zo veel mogelijk vermijden. Gelieve de aankoopnota, die u per mail ontvangt, daarom zo veel mogelijk per bank te betalen. Pinnen is uiteraard ook mogelijk.

Bezorgen: U kunt uw aankopen door een transporteur laten bezorgen. Wij hebben twee transporteurs die veel voor ons werken (zie PDF transportpagina voor hun contactgegevens en tarieven). U kunt contact met hen opnemen om een afspraak te maken wanneer ze de goederen bij u komen bezorgen en tevens bij hen een inschatting van de kosten opvragen. Zodra de aankopen bij ons betaald zijn kunnen wij de lotnummers aan de transporteur meegeven. Betaling van transportkosten loopt niet via ons, maar doet u aan de transporteur.

Wij zullen kleingoed uiteraard kosteloos inpakken en alles klaarzetten, zodat de transporteur enkel hoeft in te laden en geen extra tijd bij ons kwijt is. Wij hopen dat gezien de omstandigheden meer klanten dan normaal voor deze optie kiezen. We hebben daarom samen met onze vaste transporteur ‘Kees Transport’ besloten dat hij een speciaal uurtarief van € 35,- ipv € 45,- incl. BTW kan rekenen voor transporten die niet heel veel haast hebben. Hierdoor heeft hij gelegenheid meerdere ritten te combineren. Dan kan de reistijd verdeeld worden tussen meerdere klanten waardoor hij kan bezorgen tegen dit gereduceerde uurtarief.

Uiteraard kunt u ons ook opdracht geven stukken mee te geven aan een transporteur van uw keuze.

Opsturen: Wij maken zorgvuldig pakketten, die aangetekend en verzekerd worden verstuurd met PostNL binnen NL en binnen en buiten Europa. Wij rekenen bovenop de kosten van PostNL, die afhangen van de grootte en gewicht van pakket, een vergoeding voor de tijd en het materiaal voor maken van uw pakket. Laat ons per e-mail weten als u uw aankoop/aankopen opgestuurd wil hebben en waarheen. Dan geven wij u de kosten op. Als u hiermee akkoord bent kunnen deze kosten worden toegevoegd aan uw aankoopnota. U kunt dan uw aankoop en de verzendkosten in één keer voldoen. U ontvangt van ons  altijd per mail de track-and-trace code, zodra een pakket is verstuurd. Pakketten groter dan 1 meter of zware objecten kunnen niet met PostNL worden verstuurd. In dergelijke gevallen kunnen wij u een prijsopgave geven voor andere mogelijkheden.

Richtlijnen
Ons team kent en handelt volgens de richtlijnen zoals afgegeven door de Nederlandse staat en het RIVM, wij vragen onze klanten hetzelfde te doen. Zodra er andere richtlijnen worden vrijgegeven zullen wij onze procedures daarop aanpassen en u op deze plek daarover aanvullend informeren.

Al bovenstaande is onder enig voorbehoud. Mocht de situatie (landelijk of lokaal) en/of de richtlijnen rond het Covid-19 virus veranderen, kunnen wij ons genoodzaakt zien aanpassingen te doen mbt tot planning en aanpak van de juni veiling.

Wij hopen al onze klanten in goede gezondheid komende tijd digitaal, telefonisch en  ‘live online’ in juni tijdens de veilingzittingen te treffen.