De uitgestelde Kunst- en Antiekveiling van maart is verplaatst naar juni. De veiling wordt ‘LIVE ONLINE’ gehouden van 9 t/m 22 juni

Geachte klant,

Wij hebben besloten de uitgestelde Algemene Kunst- en Antiekveiling van maart te verplaatsen naar juni. De veiling zal plaatsvinden van 9 t/m 22 juni als  een ‘LIVE ONLINE’ veiling. De veiling zal hierdoor worden gehouden op de reguliere manier, echter zonder publiek in de zaal.
Het nieuwe veilingschema vindt u hier. De catalogus staat online, de juiste data en aanvangstijden van de zittingen in juni staan bij de lotnummers  vermeld.

Bieden
Bieden is ‘live online’ mogelijk tijdens de betreffende zittingen. Tevens is het mogelijk telefonisch mee te bieden tijdens de veilingzittingen  (met beperkte capaciteit). Vanaf nu kunt u al biedingen online plaatsen. Dit kan middels de online catalogus, button ‘bied’. U plaatst daar een maximaal bod, de veilingmeester biedt tijdens de veiling namens u, indien nodig door tegenbiedingen tot uw maximale bod. Wij geven er de voorkeur aan dat u via de online catalogus een bod plaats, maar u kunt ook telefonisch of per email een commissie bod  aan ons doorgeven.

Bent u nog  geen (geregistreerde of geaccordeerde) klant bij ons? U kunt een account aanmaken middels button ‘registeren’.  Uw account dient daarna nog wel  (éénmalig) te worden geaccordeerd voor bieden. U ontvangt daartoe direct na registratie een automatische e-mail  (check spam) die u moet beantwoorden. Wij kunnen u accorderen zodra wij een kopie van een ID van u hebben ontvangen (plak het bsn nummer af als mogelijk). Zorg ervoor dat wij uw ID uiterlijk 24 uur voordat u ‘live online’ wil gaan meebieden hebben ontvangen, zodat wij u tijdig kunnen accorderen.

Extra informatieverstrekking mbt aangeboden lotnummers
Uiteraard beseffen wij ons dat er, nog meer dan doorgaans, behoefte zal zijn aan ‘service op afstand’ voor geïnteresseerden en potentiële kopers.

Wij zijn daarom komende weken aanwezig om u, juist ook ‘op afstand’,  persoonlijk te voorzien van extra informatie over lotnummers. U kunt uw vragen (bij voorkeur) per e-mail stellen maar ook telefonisch doorgeven. Wij kunnen u conditie-rapporten mailen, extra foto’s sturen en u laten terugbellen (eventueel met videocall) of laten terugmailen door één van onze specialisten.

Bekijken (meerdere lotnummers of een enkel  lotnummer)

Meerdere lotnummers
Wij bieden de mogelijkheid  aan potentiële kopers stukken te komen bekijken, uiteraard wel in een veel meer beperkte vorm dan onze reguliere kijkdag. Er is gelegenheid gedurende 10 dagen voorafgaand aan de 1e veiling dag om op afspraak stukken te komen bekijken. Dit kan van maandag 25 t/m zaterdag 30 mei en dinsdag 2 t/m vrijdag 5 juni.  Er is hiervoor een afsprakentool online. Wij hanteren tijdsblokken van 1 uur, van 10.00-16.00 uur, er zijn 5 reserveringen per uur mogelijk. Indien u een tijdsblok reserveert kom dan bij voorkeur alleen,  wij laten maximaal 2  personen per reservering toe. Er zijn hierdoor maximaal 10 klanten per uur in het pand aanwezig . Wij verzoeken klanten om stipt op de gereserveerde aanvangstijd op het hele uur te arriveren en uiterlijk op de eindtijd (hele uur later) het pand te verlaten.

Hiermee kunnen we ervoor zorgen dat altijd de afstand van 1,5 meter tussen personen overal in het pand mogelijk is.

Verder vragen wij uitdrukkelijk ook úw medewerking tot houden van 1,5 meter afstand ten opzichte van anderen en verzoeken wij u dringend ons niet te bezoeken indien u verkouden bent, koorts heeft of hoest. Toiletbezoek zo veel mogelijk te beperken maar wel bij binnenkomst uw handen te wassen. Neem zo min mogelijk tassen en jassen mee, deze dienen (onbeheerd) op de begane grond te worden achtergelaten.

Bekijken 1-3 lotnummers
Indien u slechts 1 of maximaal 3 lotnummers wil  bekijken verzoeken wij u geen gebruikt te maken van de afsprakentool. Bekijken van een enkel lot is op afspraak mogelijk. Hiervoor dient u telefonisch een afspraak te maken en dan ook de betreffende lotnummers door te geven.

Ophalen, bezorgen of opsturen van uw aankopen

Ophalen
Ophalen van de gekochte goederen kan enkel op afspraak (vooralsnog afspraak maken per telefoon), om te voorkomen dat te veel klanten tegelijk komen en de 1,5 meter afstand hierdoor niet gehandhaafd kan worden. Hierdoor kunnen we er ook voor zorgen dat stukken zoveel mogelijk al voor u klaar zijn gezet of ingepakt als u ons dat verzoekt te doen. Na de laatste veiling dag (22 juni) zijn we in elk geval 9 werkdagen geopend voor afhalen. Tussen de veilingdagen door zijn er ook drie dagen waarop, ook alleen op afspraak, stukken afgehaald kunnen worden (zie PDF veilingschema). Contante betaling (en ook pinnen) bij afhalen willen wij zo veel mogelijk vermijden. Gelieve de aankoopnota, die u per mail ontvangt, daarom per bank te betalen voorafgaand aan het ophalen.

Bezorgen
U kunt uw aankopen ook door een transporteur laten bezorgen. Wij hebben twee transporteurs die veel voor ons werken (zie PDF transportpagina voor hun contactgegevens en tarieven). U kunt contact met hen opnemen om een afspraak te maken wanneer ze de goederen bij u komen bezorgen en tevens bij hen een inschatting van de kosten opvragen. Zodra de aankopen bij ons betaald zijn kunnen wij de lotnummers aan de transporteur meegeven. Betaling van transportkosten loopt niet via ons, maar doet u aan de transporteur.

Wij zullen kleingoed uiteraard kosteloos inpakken en alles klaarzetten, zodat de transporteur enkel hoeft in te laden en geen extra tijd bij ons kwijt is. Wij hopen dat gezien de omstandigheden meer klanten dan normaal voor deze optie kiezen. We hebben daarom samen met onze vaste transporteur ‘Kees Transport’ besloten dat hij een speciaal uurtarief van € 35,- ipv € 45,- incl. BTW kan rekenen voor transporten die niet heel veel haast hebben. Hierdoor heeft hij gelegenheid meerdere ritten te combineren gedurende de maand juli. Dan kan de reistijd verdeeld worden tussen meerdere klanten en rijdt hij ook tegen een gereduceerd tarief .

Uiteraard kunt u ons ook opdracht geven stukken mee te geven aan een transporteur van uw keuze.

Opsturen
Wij maken zorgvuldig pakketten, die aangetekend en verzekerd worden verstuurd met PostNL binnen NL en binnen en buiten Europa. Wij rekenen bovenop de kosten van PostNL, die afhangen van de grootte en gewicht van pakket, een vergoeding voor de tijd en het materiaal. Laat ons per e-mail weten als u uw aankoop/aankopen opgestuurd wil hebben, dan geven wij u de kosten op en deze kosten kunnen worden toegevoegd aan uw aankoopnota. U kunt dan uw aankoop en de verzendkosten in één keer voldoen. U ontvangt van ons  altijd per mail de track-and-trace code, zodra een pakket is verstuurd. Pakketten groter dan 1 meter kunnen niet met PostNL worden verstuurd.

Richtlijnen
Ons team kent en handelt volgens de richtlijnen zoals afgegeven door de Nederlandse staat en het RIVM, wij vragen onze klanten hetzelfde te doen. Zodra er andere richtlijnen worden vrijgegeven zullen wij onze procedures daarop aanpassen en u op deze plek daarover aanvullend informeren.

Al bovenstaande is onder enig voorbehoud. Mocht de situatie (landelijk of lokaal) en/of  de richtlijnen rond het Covid-19 virus veranderen, kunnen wij ons genoodzaakt zien aanpassingen te doen mbt tot planning een aanpak van de juni veiling.

Wij hopen al onze klanten in goede gezondheid komende tijd digitaal, telefonisch en   ‘live online’ in juni tijdens de veilingzittingen, te treffen.