Algemene Kunst- en Antiekveiling 10 t/m 23 november

Geachte klant,

Onze aankomende Kunst- en Antiekveiling zal plaatsvinden van 10 t/m 23 november.
Door de huidige omstandigheden is het een ‘LIVE online’ zaalveiling. Dus wel een reguliere zaalveiling maar zonder (of met heel beperkt) publiek. De catalogus, met ruim 3000 lotnummers staat online. Bij elk lotnummer staat de datum en aanvangstijd van de betreffende veilingzitting. Een PDF van het veilingschema vindt u hier.

Bieden
Bieden is mogelijk op de volgende manieren:

– ‘Live Online’. Vanaf uw computer kunt u de veilingzittingen live volgen en dan ook live meebieden. (De ‘live stream’ is pas zichtbaar op onze site kort voordat de veiling zelf begint).

– Door het zelf plaatsen van een maximum bod middels onze online catalogus. De veilingmeester biedt dan tijdens de veiling namens u, indien nodig door tegenbiedingen tot uw maximale bod. U ontvangt geen berichten als voorafgaand aan, of tijdens de veiling, uw bod is overboden.

– U kunt uw maximum bod (commissiebiedingen) ook per mail, per telefoon of middels een biedformulier aan ons doorgeven.

– Telefonisch meebieden (bij lotnummers met een richtprijs vanaf circa € 400,-). U kunt uw verzoek tot telefonisch meebieden het beste per e-mail doen.

Om, op welke manier ook, mee te kunnen bieden dient u bij ons een account te hebben. U kunt eenvoudig zelf een account aanmaken middels de button ‘registeren’. U ontvangt een bevestiging van de registratie per e-mail (check spam). Uw account moet daarna nog wel (éénmalig) door ons te worden geaccordeerd voor bieden. U ontvangt daartoe direct na uw registratie een automatische e-mail (check spam) met verzoek tot toesturen van kopie van een geldige legitimatie (plak het BSN nummer af of gebruik KopieID van de Rijksoverheid). Zorg ervoor dat wij uw ID uiterlijk 24 uur voordat u ‘live online’ wil gaan meebieden hebben ontvangen, zodat wij u tijdig kunnen accorderen.
Als u twijfelt of u al een account hebt, of uw wachtwoord niet meer weet, kunt u dit HIER na gaan, door uw email adres in te vullen

Extra Informatieverstrekking m.b.t. aangeboden lotnummers
Uiteraard beseffen wij ons dat er, nog meer dan doorgaans, behoefte zal zijn aan ‘service op afstand’ voor geïnteresseerden en potentiële kopers. Wij zijn daarom aanwezig om u, juist ook op afstand de komende tijd persoonlijk te voorzien van extra informatie over lotnummers. U kunt uw vragen (bij voorkeur) per e-mail stellen of telefonisch doorgeven. Wij kunnen u conditierapporten mailen, extra foto’s sturen en u laten terugbellen (eventueel met videocall) of -mailen door één van onze specialisten. Wij hebben overigens bij het catalogiseren en fotograferen van de lotnummers al wel getracht zo veel mogelijk (detail)foto’s online te plaatsen en condities volledig te omschrijven.

Kijkdagen
Er zijn 9 kijkdagen: donderdag 29 oktober t/m vrijdag 6 november. Alleen op afspraak, middels de afsprakentool kijkdagen op onze site. Wij hanteren tijdsblokken van 1 uur, van 10.00-16.00 uur, met een maximum van 15 reserveringen per uur. Wij verzoeken klanten om stipt op de aanvangstijd op het hele uur te arriveren.

Verder vragen wij uitdrukkelijk ook uw medewerking tot houden van 1,5 meter afstand ten opzichte van anderen en verzoeken wij u dringend ons niet te bezoeken indien u verkouden bent, koorts heeft of hoest.

Ophalen, bezorgen of opsturen van uw aankopen
Ophalen: Ophalen van de gekochte goederen kan alleen op afspraak. U dient hiervoor bij voorkeur een afspraak te maken via de afsprakentool die we na de kijkdagen online zullen plaatsen. Wij hanteren tijdsloten van 10 minuten, tussen 10:00 en 17:00. U kunt uiterlijk de dag van te voren de afspraak plannen. Dit geeft ons de gelegenheid uw goederen klaar te zetten. Gedurende de veilingperiode zijn er tussentijds drie dagen gelegenheid tot afhalen. Na de laatste veiling dag (23 november) zijn we 4 dagen geopend voor afhalen. Contante betaling bij afhalen willen wij zo veel mogelijk vermijden. Gelieve de aankoopnota, die u per mail ontvangt, daarom zo veel mogelijk per bank te betalen. Pinnen is uiteraard ook mogelijk.

Bezorgen
U kunt uw aankopen door een transporteur laten bezorgen. Wij hebben twee transporteurs die veel voor ons werken (zie PDF transportpagina voor hun contactgegevens en tarieven). U kunt contact met hen opnemen om een afspraak te maken wanneer ze de goederen bij u komen bezorgen en tevens bij hen een inschatting van de kosten opvragen. Zodra de aankopen bij ons betaald zijn kunnen wij de lotnummers aan de transporteur meegeven. Betaling van transportkosten loopt niet via ons, maar doet u aan de transporteur. Wij zullen kleingoed kosteloos inpakken en klaarzetten, zodat de transporteur enkel hoeft in te laden.

Uiteraard kunt u ons ook opdracht geven stukken mee te geven aan een transporteur van uw keuze.

Opsturen
Wij maken zorgvuldig pakketten, die aangetekend en verzekerd worden verstuurd met PostNL binnen Europa. U ontvangt altijd van ons per mail de track-and-trace code, zodra een pakket is verstuurd. Laat ons per e-mail weten als u iets opgestuurd wil hebben, dan geven wij u de kosten op en deze kosten kunnen bij akkoord worden toegevoegd aan uw aankoopnota. U kunt dan uw aankoop en verzendkosten in één keer voldoen indien gewenst. Wij rekenen altijd iets extra bovenop de daadwerkelijke kosten, als vergoeding voor tijd en materiaal.

 Richtlijnen
Ons team kent en handelt volgens de richtlijnen zoals afgegeven door de Nederlandse staat en het RIVM, wij vragen onze klanten hetzelfde te doen. Uiteraard is al het bovenstaande onder voorbehoud. Mochten de omstandigheden rond het Corona-virus veranderen dienen wij mogelijk alsnog andere keuzes te maken met betrekking tot planning en aanpak van de veiling.